27 جولای , 2024

مجله زومـفا

دنیا منتظرت نمیمونه

اپل iOS 16.5 را برای همه کاربران منتشر کرد

اپل ios 16.5 را منتشرک رد
اگر طرفدار محصولات Apple هستید این خبر براتون مهمه چون اپل به طور رسمی IOS 16.5 را برای تمام کاربران دنیا معرفی و منتشر کرده است.

این به‌روزرسانی شامل تغییراتی در بخش اپل نیوز، والپیپر جدید جشن و برخی تغییرات دیگر خواهد بود. جزئیات و ویژگی‌های اضافه شده را در ادامه مطلب در زومفا بررسی می‌کنیم.

 

تغییرات آپدیت iOS 16.5

هر آپدیتی که معرفی می‌شود یک سری تغییرات در Back-end را رقم می زند و یک سری تغییراتی که به چشم مخاطبین و کاربران می آید و به نوعی قابل درک است.

تغییرات iOS 16.5 زیاد نیست، اما باید به چند تغییر نگاه کرد. اکنون یک تب جدید «ورزش» در زیر اپل نیوز وجود دارد تا کاربران بتوانند از اخبار مرتبط با ورزش، امتیازات مسابقات و جزئیات بیشتر به‌روز باشند.

کاربران همچنین جزئیاتی در مورد تیم‌ها و لیگ‌هایی که دنبال می‌کنند پیدا خواهند کرد. (شاید خیلی برای کاربران در ایران کارایی نداشته باشد)

 

اپل نیوز همچنین امتیاز و کارت‌های بازی My Sports را دریافت کرده است که می‌تواند کاربران را برای دریافت تمام جزئیات مورد نیاز به صفحات مسابقه هدایت کند. همانطور که قبلا ذکر شد، والپیپر جدیدی نیز برای صفحه قفل وجود دارد.

چند اصلاح نیز وجود دارد. مشکلی را که Spotlight می‌تواند پاسخگو نباشد یا تنظیمات Screen Time به طور خودکار بازنشانی می‌شود و ممکن است بین دستگاه‌ها همگام‌سازی نشود، مرتب می‌کند.

عدم بارگذاری محتوا در پادکست‌ها در CarPlay نیز درست شده است. به‌روزرسانی در حال حاضر منتشر شده است و می‌توانید از طریق گزینه Software Update در زیر تنظیمات عمومی دانلود کنید.

 

این به‌روزرسانی به احتمال زیاد آخرین نسخه iOS 16 قبل از ورود رسمی iOS 17 در ماه آینده در WWDC 2023 است. انتظار نمی‌رود iOS 17 تغییرات عمده‌ای را شامل شود، اما ما انتظار داریم برخی از موارد جدید اضافه شود. همانطور که شایعات گفته‌اند، ممکن است شاهد به‌روزرسانی‌هایی برای صفحه قفل مانند طراحی‌های سفارشی، امکان مشاهده اشعار Apple Music به طور مستقیم در صفحه‌اصلی و ویژگی Live Activity برای نقشه‌های اپل در صفحه قفل باشیم.

همچنین می‌توانید از گزینه‌ای برای بارگذاری جانبی برنامه‌ها و سطوح روشنایی جدید برای چراغ قوه، در میان سایر تغییرات، انتظار داشته باشید. همچنین انتظار می‌رود که WWDC 2023 به‌روزرسانی‌هایی برای iPadOS، watchOS، macOS و tvOS در کنار عرضه هدست واقعیت شایعه شده داشته باشد. ما شما را در جریان آنچه اتفاق می‌افتد قرار می‌دهیم، پس با ما همراه باشید!

 

از اینکه همراه زومفا بودید از شما سپاسگزاریم…